Minggu, 11 Mei 2014

Puteri Ong Tien



Hiji waktos Jeng Maulana Insan Kamil anu kamashur Sunan Gunung Jati ka Nagara Cina. Teras angkat ka Nagara Tartar, di étara nagara sareng opat nagara anu kamashur di sabudeureun Nagara Tartar anjeunna tiasa ngaislamkeun gegedén katut rahayatna. Di Nagara Tartar Jeng Maulana kamashur pandita anu wijaksana tur weruh sadurung winarah. Éta kaayaan kaemper-emper ka Maharaja Ong Tien. Raja Agung di Nagara Cina.
Pok raja nyarita ka patihna: “Héh patih, kula meunang béja yén di Nagara Tartar aya pandita anyar anu wijaksana tur weruh sadurung winarah. Ayeuna ondang ka dieu. Kudu kairingkeun ku patih. Omat ulah teu kabawa.”
Harita kénéh patih angkat ka nagara tartar. Kacarioskeun tos dugi ka Nagara Tartar, teras baé nepangan Jeng Maulana.
KI Patih: “Naha leres salira pandita anu kamashur téa? Saha jenengan sareng ti mana kawitna?”
Jeng Maulana: “Simkuring ti Pulo Jawa, ti Cirebon, ari wasta mah Maulana Insan Kamil.”
Ki Patih: “Ayeuna pisan salira kudu ngadep ka Prabu Cina, kudu kairingan ku simkuring.”
Jeng Maulana: “Mangga Ki Patih ti payun, engké urang patepang di karaton, teu kedah diiringkeun.”
Ari di karaton, Raja Cina téh nuju kempel, teu lami Ki Patih sumping. Ari Jeng Maulan tos calik payuneun Sang Prabu.
Raja: “Patih, enya ieu pandita anyar di Nagara Tartar téh, naha enya wijaksana?”
KI Patih: “Numutkeun panariosan mah teu lepat, Gusti.”
Kangjeng Raja palay nyoba, anjeunna téh kagungan putri istri, teras baé dina patuangan puterina diterapkeun bokor kuningan, diatur dugika sapertos anu nuju kakandungan. Enggal éta puteri téh dicandak ka payuneun Kangjeng Raja.
Raja: “Héh, pandita anom, tingali anak awéwé kula, naha manéhna bureuyeungku kasakit atawa  keur kakandungan? Pok caritakeun ku anjeun, lamun ku kasakit naon piubareunana, lamun kakandungan, kakandungan ku saha?”
Jeng Maulana: “Raja Cina, puteri anjeun keur kakandungan. Kumargi ku kakawasaan Allah, sanés ku pameget.”
Ngadangu waleran kitu, Jeng Maulana diusir sareng diseukseukan ku éta raja.
Kangjeng Raja: “Indit siah ti dieu ... indit ...!”
Saangkatna Jeng Maulana aya kajadian ahéng, bokor kuningan anu aya dina patuangan Puteri leungit, janten leres-leres kakandungan. Damelna nangis waé siang wengi, teu aya nu dipikacinta iwal ti Jeng Maulana.
Sang Puteri anu nuju gandrung nguyung pok sasauran: “Duh ... Rama Prabu, tibatan kieu mah putera téh langkung saé nemahan pati, hirup ogé teu aya gunana lamun teu ngahiji jeung pandita anom téa. Upami kawidian, abdi badé nyusul sorangan ka Pulo Jawa.”
Kangjeng Prabu éwed, lajeng baé atuh nyauran Ki Patih, pok sasauran: “Héh Patih, anjeun kudu maturan Puteri Ong Tien balayar ka Pulo Jawa. Bawa bupati saurang katut 1500 urang wadyabala. Kapal tilu eusi gusi, tong jambang, katut duit réana samiliun.”
Ki Patih: “Sandika, Gusti.”
Saparantosna kénging widi ti ramana mah, énggal-énggal baé puteri téh balayar ngajugjug ka Pulo Jawa.
Ari Jeng Maulana tos aya di Pulo Jawa, anjeunna nuju aya di Luragung, parantos ngaislamkeun raja Luragung. Teu kacatur di jalanna, puteri Ong Tien sareng rombonganana tos dugi ka basisir Cirebon. Ditampi ku patih keling. Teras baé Puteri sareng rombongan angkat ka Luragung, ngabujeng ka Jeng Maulana. Waktos éta Sunan jati keur calik sareng Gédéng Kamuning, teu lami sumping Puteri Ong Tien sujud ngahaturkeun baktos, sumerah jiwa raga ka Sunan Jati.
Puteri: “Hampura kula ... hampura ....”
Singgetna carita, Puteri Cina ditikah ku Sunan Jati, sarta namina digentos janten Nyimas Rarasumanding.***
Dongéng barudak sakola di Cirebon (helins)
dicutat tina majalah Mangle No. 2306 


17 Pupuh Sunda
Ngaran Raja Jeung Karajaan dina Pawayangan

Tidak ada komentar:

Posting Komentar